Monday, April 19, 2010

Petua Nak Tackle Lelaki Melayu Part 2


aloha...

sorry ye adik2..kakak2, abg2.. pakcik2..mlm ni baru aku dpt sambung entri aku yg lepas
>> Petua Nak Tackle Lelaki Melayu Part 1...sepatutnya aku kasi tips ni awal pg td..tp disebabkan mak mentua aku kematian kakak nya..so, aku tolong la dia apa2 yang patut, memandangkan dia tengah kesedihan..Plus aku agak pening kepala .. dua kali aku telan panadol..huhuhu

ok tak mau sedih2 arr...huhuhu meh kita godek2 tips seterusnya...

siapa yang tak baca lagi petua yg pertama n kedua sila klik sini.

meh kite sambung...

3. anda Musti Jadi Bijak..LELAKI tak suka perempuan yg bodoh2 n gedik2 tau..sebab diorang ni a.k.a Pompuan ni takleh nak contribute anything to the conversation hokay...

suatu relationship tu adalah about talking to each other...great guy suka pompuan yang bijak..ni pun ikut kajian..so jadilah anda seorang yang berpengetahuan..


P/S : huhuhu sepatutnya ni petua yg pertama da...maklumlah masa aku tulis petua tu hr tu aku masih blur2..sbb nk refresh balik apa yg aku study pasal ni dulu..huhu sorry ma...


4. Be confident
kalau nak lelaki menarik tertarik dgn korang, start by feeling good about yourself..Love yourself first,..baru la ada org mahu cayang sama kamoo..ingat tu... kondiFen Hokay... hehehe


5. Look Ur Best ...
ni maksudnya korang kalau nk gi mana2 pun pakai pakaian yang sopan, menarik bg kamu lah...
coz kite tak tahu kot2 terjumpa mana2 laki2 dlm keadaan tak terduga kan..hehehe contohnya kamu gi jogging ka, beli sardin kat kedai runcit Ah seng ka, pi beli nasi lemak Makcik Timah ka...ntah2 ada rejeki, anda leh terserempak dgn jejaka idaman kamu di situ...

"Never go out of the house without looking your best"..ada faham???..calit la sikit2 gincu warna Pink nak ke peach...coz nak tau napa??? sbb warna tu seakan2 warna ton kulit kite n nampak natural gituu..ala sng je pi je Watson ke apa ke gi beli Gincu warna Nude..abih cite..hurm nk tanya Simply siti ada lipstick warna tu tak???..adeh lama tk gi watson...

one more thing...lelaki sgt suka warna itu...natural n sweet...ha salin2 benda wajib beli nih...


6. selalu senyum n look approachable..

kamu ni kena murah senyuman...senyuman ikhlas..apa yg penting??? praktis22 kalau selama ni kamu ni jenis muka sardin malas nk senyum..ha hari2 ngadap cermin..senyum seikhlas suria hokay...

Lelaki nerbes tau nk approach pompuan yang nmpk garang macam singa, tak pon tegas macam Cikgu disiplin sek. kita dolu2...

kalau ada lelaki yang kamu suka ..senget2 sikit kepala tu pastu mata turunkan sikit sambil menoleh ke belakang melihat dia..faham tak??? ni karang ada salah faham terkehel lak..hehehe..sapa susah??? akakkk jugak...buat benda ni bila dh yakin yg dia bg feedback positif..

isyarat body language tu maybe mcm dibuat2..tp tu nk bg mesej ke atas tindakan-tindakan anda selama ni kpd si jejaka...agar dia faham sikit...korang ingat apa...ada kajian mengatakan laki ni susah sikit nak faham bahasa isyarat badan okk...perempuan lak cekap baca bahasa badan...well Wanita di luar sana.. tahniah itu adalah kelebihan anda...

P/s: start by being friendly and easy to talk to.


Bersambungg......korang ingat apa?? mana abis lagi tips ni...dah2 bc yg ni dulu..karang pening aku n juga korang bc byk2..


"we all have the stereotype of Barbie in our minds, you don't have to look like a supermodel to attract men."



2 comments:

NomborSebelas on April 19, 2010 at 7:47 AM said...

hehehe best part 2 nie.. :D

http://nomborsebelas.blogspot.com/

Hot Mama on April 19, 2010 at 9:05 PM said...

hehehe...ada lg tu.. nnti kite update ye 11...

 

Friends