Friday, April 16, 2010

Pengakuan Berani Mati Part 1

holaaa...

huhuhu hari ni rasa resah je...runsing pun ada...

aku boleh ke buat macam ni? betul ke tindakan aku ni ??

kalau tak bgtau nanti aku takde semangat..

kalau tak bgtau nanti aku senang putus asa..

patut ke aku bgtau??

aku rasa for the first time dlm dunia aku menceburi bidang tenet2 ni..inilah first time aku berani buat pengakuan yang kira bagi ku berani mati punya lah..

hurmmm nak bgtau juga ke???

huhuhu ok lah drpd korang meluat aku dok berteka teki teka tekuk baik aku reveal rahsia besooorrr akuu nii..

dalam hati "ya allah, mesti aku malu gila...mesti ada org ketawakan aku..mesti ada org kutuk aku..adehhh"

mcm mano ni????

nak cerita ke tak nak..haishh menyampah lak org bc entri aku ni..tak cite2 gakk..

oklah macam ni...Al-kisahnya...

setelah aku berumahtangga..aku ada masalah yg cukup "BERAT"....

BERAT SANGAT2 sampai tak tertanggung aku..inilah Masalah BERAT aku yang tak penah aku hadapi seumur hidup akuu...

Setelah aku berumahtangga dan melahirkan baby Batrisyia
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

AKU MENGHADAPI MASALAH "BERAT BADAN"..HEHEHHEH KECOH AR aku nii...hehehhe

menyampah pun ada..terhegeh2 pun ade..hehhe ntah2 korang ckp mcm tu kt aku..hehhehe

maaf ye..saje buat suspen..

tapi masalah aku ni kronik gakk arr

sbb aku takut penyakit dtg..'

aku bertekad mulai skrg aku MUSTI KURUS, SEHAT dan RAMPING masa zaman anak dara..

Jadi korang2 semua kena lah jadi motivator aku..

sebb tu tujuan aku dedah kan rahsia "BERAT" aku nih..

supaya kalau aku jauh dr landasan,..korang tegur2 akuu..heheh

tgk tgk tu..sampai mcm ni sekali aku kena buat..baru aku boleh kurus...TERPAKSA beb!!!

setelah di kalkulator kan dgn ketinggian aku sbyk 154 CM maka berat bdn yg ideal ialah 48 KG..

huhuhu perjalanan masih jauhh..nak tau brt aku berapa setelah melahirkan batrisyia.????

huhu malunya nk bgtau..kdg2 sbb brt bdn ni lah aku rasa rendah diri n susah cari baju tauu...bj yg berkenan ala2 slim melim gituewww..
v
vv
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v


Berat aku skrg 90.5 KG Hokayyyyyy

korang ada masalah yg sama ke dgn aku..meh cite kalau ada berani la..

penah berat brp? n mcm mn korang kuruihkan bdn korang yg melettsss itu...

bg tips kat aku..kalau sapa2 ada jadual menu maknn yg sehat sesuai di mkn n kenyang kasi la ye.. tak baik woo kedekuttt ilmuu..

ni aku tepek gmbr kurus n "MONTEL"

Zaman muda Dolu2 sek. mngh..heheh ni la paling kurus..sbb ms study ke KUSZA n UKM aku sat naik sat turun..byk gmbr tkde ...so ambik yg palin kocik la..heheh

ni gmbr FULL...aku gemuk masa study kt UKM...
skrg gmbr full lepas bersalin takde sbb aku malu nk bergmbr...

kalau korang perasn kt facebook aku mn ada gmbr penuh..semua gmbr muka je n ambik angle ntah apa2 sbb punya nk kasi kuruih..heheh siap masa aku kahwin, photogrpher pengantin pon aku dh warning tngkp gmbr kasi kurus2 ya..dia pon tk larat nk gelak kat aku...hehehhe

Mr Darkbatman..tgk bdn ko hebatt jewww mcm model gituewww..hehehe..meh kasi tips kt HotMaMa...sbb ada berangan nk jd model gakk tp bukan runway punya arr...heheh tk cukup tinggii..haish geli dgr berangan jeee tau..hehehhe

8 comments:

nazri on April 17, 2010 at 12:10 AM said...

snaman poco2...btk bdn kita brgantung pd apa yg kita makan....http://petua-sihatsehat.blogspot.com/2010/01/petua-wanita-kurus_20.html

windi on April 17, 2010 at 12:43 AM said...

saya nak nyanyi ni, "nasib kita serupa..bersalin dan bermontel.." bermontel? pktn apa nih. Anyway,aku memahami perasaan mu..hehe.

Hot Mama on April 17, 2010 at 9:12 AM said...

AkuLaNS : tq2 dulu buat dance aerobik, mcm2 buat mmg turun tp tu la kena komsisten kan... tq for link

windi:ehhehe ya ya...but at least ko maintain cun lg..hehehhe..sy lak montel sgt..hehehe

Asz on April 17, 2010 at 11:27 AM said...

oh darling ... nasib kita jua serupa ... dulu leps bersalin boleh gak maintain ... la ni, lepas bersalin maintain gak ... tp maintain gemok!!!


mmg sgt2 keciwa ... dah try mcm2 produk nk kurus, tp ttp camni, la nih cuma amalkan minum air biocera, x taulah menjadi ke x ... cuba jelah, kalau x kurus nk wat camne, yg penting sihat ... gud luck okeh!!

Hot Mama on April 17, 2010 at 7:22 PM said...

Asz: hehehe..maintain gemokk..<<< lawak ayat ni..hehehe

actually kite penah try jus diet mate 5 mmg berkesan..pastu amalkan sauna selang sehari..

dlm masa seminggu kite turun 3 kg.. heheh pastu tak buat dah..heheh tak konsisten sy ni..

skrg ni bertekad sblm nk dpt anak kedua nak kurus dulu..bahaya tau..huhu takut nnati dpt hypertension lak...

Puan Asz jom kite wat Kelab Diet nk tak???..leh pantau berat bdn..br semangat sikit nk turun..nk kurus sorang2 cepat je putus asa..heheheh

Asz on April 18, 2010 at 10:08 AM said...

hahahaa ... oh hotmama ku sayang ... ku jua x konsisten ... camne kita nk wat kelab diet?!?? tp apa2 pon klau nk wat gak kelab diet tu, boleh lah join ... manalah tau kan, kot2 lebih bersemangat ... hehehehe

p/s: smlm ada kwn kat fesbuk tag pic lama, 10 thn lepas kot ... rasa sedih ya amat ... masa tu figure bergetah, kaki nmpak panjang je lagi .. skang nih dah besar cam kayu balak ... huuuwaaaaa!!! :'((

Asz on April 18, 2010 at 10:09 AM said...

eh darling ... lupa nk bgtau ... kita sama tinggilah .. 154cm gak ... hikss!

Hot Mama on April 19, 2010 at 9:12 PM said...

heheh yeke..apsal nmpk kak Asz cam tinggi je orgnya..heheh ilusi optik nih..hehehe

 

Friends