Sunday, April 18, 2010

Petua Nak Tackle Lelaki Melayu Part 1





Wah dah dengar topik pun dah teruja tul tak??? hehehhe

mcm mn aku boleh teringat nk kongsi petua ni ialah sebab aku teringat masa study kat UKM dulu..aku kena ambik subjek "public speaking"..then lecturer aku tu kitorang panggil "Kak Mas"..sebab katanya kalau kitorang panggil dia kak Mas.. mesra gitu..

ok berbalik cite aku...

kak mas ni sgt cerewet hokay bab2 tajuk utk buat public speaking...kalau tajuk tu dia dh biasa dgr..sng2 je dia reject tanpa belas kasihan..

Tapi yg bestnya..hehehe aku jd fav student dia..hehehe terperasan sudehh...nak tau kenapa?

sebab setiap kali dia kasi task.. aku yang buat sungguh2... speaking habisss siap tangan2 naik.. berkobar2 hehehe..opssss korang mesti ingat tajuk public speaking aku ala2 syarahan kan? kan?

takdelah..first test..tajuk aku "Make-up" hokayyy curlasstt gitueee..aku siap bawa model lg..aku make up dia then Pamerkan seperti pameran Maybelline gitu..hehehe..so Kak Mas sgt suka ditambah aku buat lawak supaya tk boring org dgr.... dan bak kata Kak Mas "sgt hidup awk punya dan terhibur.." <<< Speaking ala2 mat salleh hokayy

Ok P/s: kpd anak2 dara 18 thn ke ats dan janda2 semalaya boleh sedut tips ni..hehehe Bini2 orang pun boleh.. sila minta izin suami masing2, tu pown kalau nak kena penyepak laju2 kat muka... heheheh Petua2 petui tersebut adalah :

1. Girl's..korang selalu la gi tempat2 yang jejaka idaman korang tu selalu pegi..maksudnya korang kena expose kan diri korang biar dia perasan kewujudan korang..tapi jgn2 la tergedik2 depan dia..karang dia meluatt...just pegi dan tanpa buat apa2...tetttt..hehehe..

utk pertama kali tak payah senyum2 kat dia lagi...bila kali ke 4 or ke 5 terjumpa br la senyum2 manisss gituu ala2 tiz zaqyah..heheheh..so ini akan bg konfidennzzz kat si jejaka tu utk mulakan perbualan dulu...tgk tu..korang bukannya susah pun...tgk2 laki tu yg tegur dulu walau pun sbnrnya korang yg mula dulu dalam diam2..hehehe..

pastu kalau lelaki tu BEBAL sgt tak faham2..heheh maksudnya takde nk ajak korang gi mana2 cam dating ke..korang ajak dia gi minum2 kopi ke..coz kalau simple2 cenggitu takde la dia nk perasan sbnrnya tu dating..hehehe..

2. Pakai pakaian yg selesa dan pakai something yg sweet n cute..bg si jejaka terperasan hari tu awak nampak lain sgt2...

ok tips seterusnya aku sambung esok..nak refresh balik ingatan lampau....hehehe selamat membaca....

jangan marahh aaaa..hehehe..

10 comments:

Amira is mira on April 18, 2010 at 7:03 AM said...

hahaha..saye kalo wat public speaking pun over.siap ngn muka lagi:

baek gak tips nieA:)tap jrg wat..sebab malu

NomborSebelas on April 18, 2010 at 8:31 AM said...

hehehe..bagus tip nie..dah buleh tahu dah cam mana pompuan nak ngorat lelaki.. :D

http://nomborsebelas.blogspot.com/

Mrs. Q! on April 18, 2010 at 9:06 AM said...

hehe. tips ni best tp xleh la ai nk praktikkan. da jumpe buah hati pengerang jantung. ^__^

ZACK ENTRY on April 18, 2010 at 10:08 AM said...

pompuan tak payah tackle laki, dieorang selalu dicari..lelaki yang susah..tips utk lelaki nak tackle ada tak??=P

Hot Mama on April 19, 2010 at 9:10 PM said...

Zack...tp skrg ada yg pompuan berkenan kt sorang lelaki..so dia la kena bertindak..hehehhe

kdg2 laki2 tu tk nmpk pompuan tu...so tu yg bg tips cmne nk ngorat lelaki...

hehehe..tips utk lelaki erk???..hurm nanti akan dipertimbangkan...

Farah MR on April 23, 2010 at 5:22 AM said...

oooo..student kak mas gak ke?? kak mas pun pernah ajar saya..for academic com..bez gak la kak mas tu..hahaha..
malu la nak tayang muka setiap hari kat spot budak tu..hahaha

Hot Mama on April 23, 2010 at 5:56 AM said...

aha farah.. tp dia ajar kite public speaking..

hehehe dlm kelas sapa ckp selain omputih kena byr brp sen ntah lupa lak..hehehe

Farah MR on April 23, 2010 at 9:24 AM said...

kena bayar 50 sen..kalau kami,dalam kelas and kalau terserempak dengan dia kena ckp inggeris..huhu..

Hot Mama on April 23, 2010 at 6:00 PM said...

farah..heheheh duit tu dia buat pe ntah??

heheheh..thn brp dah farah?

iamonlyhuman on April 23, 2010 at 11:58 PM said...

wah nak kena start tackle la camni...hehehe

 

Friends