Showing posts with label Hot Diary. Show all posts
Showing posts with label Hot Diary. Show all posts

Saturday, August 28, 2010

HotMaMa dah start nak Kurus

1

Salam uolzzz

hohoho hari ni aku nak bercerita yang aku sudah mula menguruskan berat badan yang sangat MENGANCAM..hehhehe double meaning kekdahnya...

mesti ramai dikalangan uolzz dah cuba bermacam-macam produk untuk mengkecilkan badan comel lote uolzz kan?..korang guna produk apa?

aku ni sebab dah lemak tepu tahap yis mauripan tu maka dengan itu terpaksalah aku makan RXLITE untuk lansing...tapi aku amalkan diet sihat dan tak merosakkan badan...

Untuk pengetahuan uolzzz, Rasa RXLITE sedap la...bila rasa sekali macam nak lagi..lepas tu kenyang je rasa...bulan puasa ni aku ambik, badan makin cergas dan bertenaga wehhh...syok syok...

kalau nak beli korang boleh beli di sini >>> RXLITE , satu set RM 248 (dpt jadi ahli + free gift) - ada 60 sachet...next time bile beli aku dpt murah sebab dah jadi ahli...

nanti aku bagi result brp brt bdn yang aku turun..baru je ambik 26 Ogos baru2 ni..


Monday, August 9, 2010

Aku Ketagih!!!

4

Selamat pagi uolzz...I'm happy and fell energetic...tapi otak kosong lak..tak tahu nak tulis apa...tapi aku citelah sikit aktiviti pagi ni...cup cup..

Pesanan penaja : tajuk entry ni bonggah tapi citenya????? hehehhe nak tahu sila la bacaaa..

Lokasi ketika menulis entry ini: Sofa di ruang tamu..

Sound effect ketika menulis entry ini : Bunyi TV siaran 303..sekarang tengah tayang cite Pretty Mom, Pretty Woman..lepas tu cite My pitiful sister..<<<< yang ni aku tengah tunggu sebab suka cite ni...heheheh

Aktiviti pagi ni :

-Bangun pukul 4.30 pagi..terkejut mak telefon

Mak: askm.. Lina tolong gerak ayah..mak dah sampai di stesen bas..(Mak aku pi kursus Ibadah seminggu anjuran company dia..fuyooo lamanya kursus..aku dgn batrisyia rindu tul dgn mak @ tok batrisyia..kalau tak berilmu lagi aku tak tau lah mak..kui3x kureng asam punya anak...heheheh)

Aku: ok mak..(aku pegi kejut ayah)

Ayah : ok2...terus pegi bersiap2 nak pergi ambik mak aku...

-lepas ayah pergi ambik mak aku...aku Takleh tido so aku dengan tangan gatalnya main game Plants Vs. Zombies..syok wo game ni sampai aku ketagih...kui2

-Azan dah bunyi..kena berhenti solat dulu...pi mandi pagi2 buta.. grrrr grrr sejuk gila...tambah plak pakai Protex Icy Cool...memang Beku la aku..tapi takpe nak menghadap allah mesti bersih2 segar baru semangat....pastu aku solat subuh

-Baca Yassin - mohon perlindungan dari allah, murahkan rezeki sekeluarga dan jadikan kami keluarga yang beriman..Amin

- Sapu sampah kat ruang tamu..haish banyaknya habuk..huhuhu..tiap2 hari kena sapu dan bersihkan lantai.. al -maklumlah anak dara aku tu dah dapat lesen L untuk merangkak.. bukan main ligat dia..kalau tak monitor habis lantai dia sapu plus mop lantai guna air liur dia..huhuhuhu..pastu habit dia suka sangat tepuk2 lantai dan garu2 lantai..hukhukhuk aku pun tak faham apsal dia suka garu lantai..hehehhe

-dah selesai sapu sampah aku pegi masak bubur nasi untuk Batrisyia..aku bubuh asparagus, brokoli dan ikan..nyum2 sedapnya..lepas tu aku blender sayur dan ikan tu...bubur nasi aku lecek2kan...

- Sesi buka facebook..check mesej, check org request jd friendsss..sambil2 tu buat promosi di facebook tentang biz aku..

lepas tu?...mana la aku tahu lagi aktiviti apa aku nak buat.. sebab skrg baru pukul 9.49 pagi..ngehngehngeh..skrg tengah tunggu anak dara aku bangun tido..huhuhu lama lak Batrisyia tido..

Ps: korang perasan tak ..panjang lak aku tulis sedangkan tadi aku takde idea nak tulis..sekarang ni tengah tunggu mak aku bangun tido..tak sabar dengar cite mak aku masa kursus ibadah tu...mak aku sempat cite sikit je pasal ada peserta kursus kena rasuk dengan jin..huhuhu

peace v ('';)..hehehhe ok cow dulu...jumpa lagi.. nak pergi jenguk baby Batrisyia... =)

Pesanan penaja kali kedua: hehhehe Moral of the story..aku ketagih GAME Plants VS ZOmbies...hahahha korang marah ke sebab entry aku ni ntah apa2?..ada aku kesah???? kui3x

Tuesday, August 3, 2010

Blog aku yang mati dah boleh Hidup balik

2
halo halo...salam semua

haish lama benar HotMaMa tak berbloging kira-kira 3 bulan i bersara..hehehe...banyak benda kena diuruskan + takde mood nk berblogging.. rasanya HotMaMa nak blogging balik n nak jumpa dgn kwn2 lama di blog Hotmama ni.. muach syg uolzz..meh ikuti perjlnn hidup hotmama sepanjang blog ku bersawang ni..

takde benda lain la selain Sibuk buat bisnes takara foot detox patch, gold foot detox patch dan slimming patch..HotMaMa juga jadi pemborong ...so siapa2 yang nak berniaga boleh la ambik dari HotMaMa ye..



Biz buat headband pun ada....HotMaMa buat sendiri tau n jual kat facebook..heheh..comel tak?..ceh perah santan tul..

Ni Plak gambar Batrisyia jadi model headband yang HotMaMa buat.. =)


http://babytomeimall.blogspot.com/


ok uolzzz.. nanti kita jumpa lagi ye..

Monday, May 10, 2010

Mother's Day

2
yuhuuu..hehehe

Selamat hari ibu yang dah "terlepas" kpd kwn2 yg selalu singgah sini...

ok short cut short cut...jom layan gambar masa kitorang sambut Mother's Day hari tu



Kek coklat aiseh men menyesal tak makan banyak...hehehe opss diet2 HotMaMa.. no no no...


Para ibu yang meletsss...yg tgh tu tok aku...ait budak kecik dua org tu pun nk jd ibu?...heheh tu zana n sofea pantang bergambar mesti diorang menyelit..ehehhe



"Kain - kain.. lelong lelong... 6 setengah 6 setengah... kalau adik manis beli, abg kasi 10 helai.." hahaha..sebenarnya makandak aku tengah menjual kain kat mak2 sedara aku yang lain..hari ibu yang ada agenda tersurat dan tersirat nih...ehhehe..makandak jangan marah ye... mak aku pun 3 helai ambik kalau tak silap..yele dia pilih yang berkenan.. tup2 ayah aku kata ambik lagi dia bayarkan.. syok arr mak aku...



Family pak alang aku.. 3 orang anak muda tu anak2 dia


anak makandak aku.. jadi Penolong jual kain...


Sambutan di buat di rumah tok aku


Banyak mak aku beli pisang.. boleh lawas ni...ehhehe


The Menu


Ayam Golek


yummy2 lapaq la plak tengok ayam tu.. adehhh..lap-lap air liur HotMaMa


Mucuk aku.. Batrisyia..dahi kena cium nyamukk.. cian dia

Panjang lak tengok anak aku ni.. esok besar mesti tinggi


Baju dan tilam Sephotostat...

Tuesday, May 4, 2010

Family Bowling Tournament 1 mei

5
Lama gile aku tak bloging nih..

sebab-sebabnya:

1. internet down.. hampeh betul.. dah report TM baru boleh.. adeh....4 hari gak takleh berinternet
2. bila internet dah boleh, aku busy dengan anak dan bisnes lak..
3. takde mood nak update blog, letih2...

ok skrg, aku nak cite pasal "Family Bowling Tournament".. seronok sangat masa tu.. kami buat 1 mei hari tu.. heheh mari ikuti kisahnya disini...



Anak aku Batrisyia dengan sepupu aku.. Fatin namanya


Aku yang gemuk penghasilan lemak2 yg termendap agak lama di badan ..Plus lepas beranak, lagi la berlemak aku..ehhehehe..



Juara mlm tu.. Sepupu aku..Hilmi..tukang bagi hadiah lak ayah aku.. mlm tu ayah aku tak main pun.. mana larat..dia pun tak brp sehat...



Adik aku Izzul.. naib juara...tapi sayang lak, gambar adik aku cium pipi ayah aku takdak lak..



Pemenang no 3...Pakcik Noor...tak aci tau malam tu dia dgn makcik aku a.k.a bini dia.. menang..heheh laki bini bolot hadiah



Makcik aku dpt no 4.. cisss seronok la tu makcik..hehehe kenapa la diorang buat hadiah sampai no 4..jeles di situ...



Dari kiri : Udin (sepupu), nurul (sepupu), omar (sepupu), tahir (adik aku), izzul (adik aku).
yang duduk: hilmi (sepupu).



Baby batrisyia dan aku yg masyamm..hehehe..penat main bowling serabai je aku rasa..tapi aku kira rajin masuk longkang je selalu..sampai mak aku asyik bg arahan cenggini cenggitu..hahahah mak aku lak jadi coach tak bertauliah..aku dapat strike sekali je malam tu.. then itu lah kali kedua aku main bowling seumur hidup aku..hahah sangat seronok.. perak buih sabun aku nih..heheheh..

selalunya en hubby ajak main, aku selalu tolakk...tapi kali ni dengan muka tebal 20 inci aku main juga ...malu bukan apa.. hehehe malu sebab ratu longkang..ehhehe..jangan kutuk2 aku hokayyyy


family kitorang paling riuh.. heheh booking 4 lane....siap berhamper2 bagai..




Syoknya nanti kitorang nak buat besar - besaran.. booking semua tempat tu..hehehe sebab ramai lagi adik beradik belah mak aku tak dapat join mlm tu...


cuba anda perhatikan betul2..benda apakah yang digalas oleh ayah aku??hahahha..apa lagi beg tangan LV la kunun.. hehehe ayah aku jaga handbag mak aku.. sebab mak aku main bowling..


Ayah aku kata "jangan nakal2 ye batrisyia, nanti tokwan pulas telinga baru tau...",..ehehhe dialog adalah rekaan aku semata2...


Mak aku tenung score board macam tenung nak tunggu flight ja..hehehe

Hamper ada 4...



cuba tengok budak yang pakai baju oren..tu..namanya zana.. anak makandak aku.. dia marah mak dia sebab tak menang..ghehehhe


Pemenang2 malam tu...

The End

Saturday, April 24, 2010

Hebat sangat ke Pompuan tu??? MeLuat

11



amboi ingat best ke sgt2 nak cite pasal Pompuan tu???

tapi kalau aku tk cite, aku tak puaih hati..

rasa geram lak...ingat dia siapa nk cite2 abih kat orang semua???

tapi kalau cite, org kata Meroyan lak...

nanti orang kata, apa ke heyy nak bgtau semua....

ingat bagus la tu!!!

ok aku tk tahan dah ni..

aku nak cite gak pasal Pompuan tu...

  1. Suka buah mempelam a.k.a buah mangga.. bukan mangga yg kunci pintu ye,...
  2. Suka CoKElat
  3. Suka Aiskrim Vanila
  4. Suka bunga ros
  5. Suka warna pink, hijau, putih, purple
  6. Suka berinternet
  7. Suka alat make up n everything about Beauty
  8. Suka berniaga
  9. Suka Bershopping
  10. Suka tido tak berselimut
  11. Suka tgk Movie Serammmm...
  12. Suka MeMasak hokayy. di ulang..MEMASAK..hhehehe siapa nk isi borang terlmbt la sudeh, Pompuan tu dh kawen..hehehe
  13. Suka melawak
  14. Suka Lagu Rancak.. baru layan beb
  15. Suka Menari..dulu berangan nk jd penari...
  16. Suka Berlakon coz pelakon teater...
  17. Suka buat facial treatment
  18. Cita2 nak jadi usahawan dalam bidang kecantikan
  19. Suka berangan nk Jadi Kaya
  20. Suka dengar masalah orang
  21. Suka orang jenis lawak
  22. Suka make-up kan orang
  23. Suka minum Air Ais..
  24. Suka Teh Ais
  25. Suka makan Ayam
  26. Geli semua binatang terutama kucing
  27. Pompuan tu org Utara
  28. Suka Kasut Wedges
  29. Mudah Menangis...huhuhu cannot go la...
  30. Masa kecik2 penah cita2 nak jadi ustazah..hahaha skrg rupa ustazah pun takde..hehehhe
  31. First time Bercinta masa umur 12 tahun..hehehe gatai sungguh pompuan tu..nak2 yg start ngorat adalah pompuan tu..kih3x
  32. Tak suka lipat kain
  33. Suka basuh tuala seminggu sekali..kdg2 3 hari sekali..hehehe
  34. seorang penggeli...mahu semua keadaan bersihhh
ok2 dah2 la tu kalau tulis lagi mau menyampah korang

nak tulis sampai esok tak abis...

tu La pasal org Pompuan tu...

Pompuan tu adalah Hot MaMa a.k.a Aku la..hehehe

Wednesday, April 21, 2010

Aku Kena Tag dgn Cik Dahlia

10
Salam cemua...huhuhu sorry erk dah 2 hari rasanya aku tk berbloging..
sebab2nya ade keje, tkde mood, letih dan juga pening kepala la..huhuhu tu tanda2 kena kurus dah tu..huhuhu

ok hari ni meh kite nak lunaskan hutang tag kite pada cik Dahlia yang bery der friendly gituwww...hehehe

syarat2nya:

1. Go to your photo files, select the 8th photo folder.

2. Select the 8th photo in that folder.

3. Post that photo along with the story behind it.

4. Then challenge 8 blogging friend to do the same.


so setelah diterjah, ditelek2.. ni lah gambar yang aku dapat dari folder gambar aku yg berjebah2 tu..huhuhuhu..cik Dahlia tq tag kite...trafik2..hehehe

hehehe ni la gambar ke 8 yg aku terjumpa....gambar hari bersejarah aku...
cuba teka siapakah lelaki yang bersama aku itu???

ha cepat speku...siapa yang teka dengan tepat (walaupun aku tahu korang mesti leh tekanya siapa orgnya),...aku akan tulis satu entry untuk siapa yang komen dahulu dalam entri ni.......


Tema majlis perkahwinan aku ni warna hijau yg terang benderang tu..huhuh sakit mata gak tgk..ehheheh..bj tu aku tempah, buat kebaya moden..everything dr atas hingga ke bawah adalah hak milik aku...dr tudung, kain layah, baju, Waimma kasut pun tempah...gmbr itu ditangkap menggunakan Handphone aku, berlatar belakangkan dalam bilik pengantin...

so totally suit persalinan tu aku yang punya...huhuhu sebab apa aku tempah..ialah kerana mak aku, nak aku ada kenangan dengan baju pengantin tu...mak aku kata esok2 tunjuk kat anak cucu..hhuhuhu tq mak ayah....

ok skrg aku nk terjah 8 orang lagi utk terima cbran ni..mari kite tgk siapa yang kena :

1. Fatin Fatihah yang blognya sgt cool...

2. Mama Najlaa yang punya anak sgt comel..

3. Diebella yang punya kembar dan sorang yg lucu

4. cik Windi pengomen n pengunjung setia blog saya

5. Long Hafiz yang kisahnya di London Menambat hatiku

6. MaMa Syafi yg suka masuk contest..

7. mieran yang minat Naruto ..hehehe

8. Cik ilebiu yang cun dan suka Make-up


ok silalah anda tag lg 8 org tq muwahh....





Monday, April 19, 2010

Kutu...Huhuhu

7
Ha??? Kutu???..

suspen la kunun..hehehe sbnrnya aku nak bagitau HotMaMa akan mengadakan Permainan Kutu untuk Pembelian Diva-Relax Steam Sauna ...sebab HotMaMa mahu sauna tu..huhu nk beli sedabak RM 480 tu tak mampu aku...byk lagi benda nk guna...

Pemain : Seramai 5 Orang

Pemain Tersebut :

1.
2.
3.
4.
5.

Jadual :

1 : 31 Mei 2010
2 : 30 Jun 2010
3 : 31 Julai 2010
4 : 31 Ogos 2010
5 : 30 Sept 2010

Bayaran setiap bulan sebanyak RM 100

huhuhu aku teringin sangat nak beli sauna tu...Harga Sauna tu RM 480

Bagi sesiapa yang nak tahu kenapa aku nak beli Sauna tu..

boleh baca entri aku yg lepas
>> Pengakuan Berani Mati Part 1..aku reveal rahsia "besar" aku secara ekslusif tau..tak penah lagi buat pendedahan berani cenggitu di internet...ni la first time...huhuhu

Sekiranya Berminat Bagi detail kat HotMaMa

Nama Penuh:
alamat:
No Tel:
No Ic:

ke emel : imahotmama2010@gmail.com

Pemain akan diundi...so jgn risau, HotMaMa pun kena undi gak..tul tak???..tak adil dgn pemain yg lain...lepas cukup 5 orang, termasuk HotMaMa la.. HotMaMa akan buat undian siapa yang layak yg dapat dulu ikut turutan,...

kEJUJURAN iTU pENTING...HOT mAmA TAK NAK YANG tIPU2 aRR...sERIUS pLAYER A.k.A bUYER oNLYY...

jom Skodeng Rupa
Diva-Relax Steam Sauna yang rupawan itu..huhuhu terliur aku tgk...mahu mahu mahu.....uwaaaa

Kisahnya aku penah selalu sauna di salon..dlm seminggu trn 3 KG ok...huhuhuhu

tak Mahu kah Anda????




Kelebihan Sauna:

1-Membakar Lemak dari luar dan menurunkan berat badan secara teratur.
2-Menyembuhkan luka-luka dalaman selepas bersalin.
3- Menyingkirkan toksik badan melalui peluh.
4- Mengurangkan risiko darah tinggi, kencing manis & dll.
5- Menyegarkan tubuh badan anda selepas penat bekerja.
6-Mengurangkan sinus/resdung dan jerawat.
7-Memulihkan minor strok..dan penyakit2 yang melibatkan kaki bengkak, darah beku dan sebagainya

Sauna design terbaru ini :

- Paling mudah dipasang & simpan,
- Menggunakan kualiti kain yang bermutu tinggi, kalis air & tahan lama.
- Harga yang sangat berpatutan.
- Mendapat kelulusan CE approval yang diperakui diseluruh dunia.
- Sangat berkesan untuk menurunkan berat badan & kesihatan. Anda bebas bersauna dengan privasi hanya di rumah anda


Sunday, April 18, 2010

Takziah kpd Keluarga Mak Nyah

3


Assalammualaikum semua...

Hari ni HotMaMa ada berita sedih...

pagi tadi waktu subuh, Kakak kepada ibu mertua ku telah meninggal dunia...

Jadi bg mak mentua aku itu satu kehilangan besar bagi dia...Sedih aku tgk mak mentua aku..ucapan takziah aku kepada keluarga mak Nyah

Aku pun sedih sebabnya masa aku dalam "pantang", mak Nyah la menjaga aku dan bagi petua2..

doa aku :

"Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas arwah Mak Nyah, dan ditempatkan dikalangan orang2 solihin" Aminn..

Marilah kita sama2 sedekahkan Al Fatihah untuk Arwah...

Friday, April 16, 2010

Pengakuan Berani Mati Part 1

8
holaaa...

huhuhu hari ni rasa resah je...runsing pun ada...

aku boleh ke buat macam ni? betul ke tindakan aku ni ??

kalau tak bgtau nanti aku takde semangat..

kalau tak bgtau nanti aku senang putus asa..

patut ke aku bgtau??

aku rasa for the first time dlm dunia aku menceburi bidang tenet2 ni..inilah first time aku berani buat pengakuan yang kira bagi ku berani mati punya lah..

hurmmm nak bgtau juga ke???

huhuhu ok lah drpd korang meluat aku dok berteka teki teka tekuk baik aku reveal rahsia besooorrr akuu nii..

dalam hati "ya allah, mesti aku malu gila...mesti ada org ketawakan aku..mesti ada org kutuk aku..adehhh"

mcm mano ni????

nak cerita ke tak nak..haishh menyampah lak org bc entri aku ni..tak cite2 gakk..

oklah macam ni...Al-kisahnya...

setelah aku berumahtangga..aku ada masalah yg cukup "BERAT"....

BERAT SANGAT2 sampai tak tertanggung aku..inilah Masalah BERAT aku yang tak penah aku hadapi seumur hidup akuu...

Setelah aku berumahtangga dan melahirkan baby Batrisyia
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

AKU MENGHADAPI MASALAH "BERAT BADAN"..HEHEHHEH KECOH AR aku nii...hehehhe

menyampah pun ada..terhegeh2 pun ade..hehhe ntah2 korang ckp mcm tu kt aku..hehhehe

maaf ye..saje buat suspen..

tapi masalah aku ni kronik gakk arr

sbb aku takut penyakit dtg..'

aku bertekad mulai skrg aku MUSTI KURUS, SEHAT dan RAMPING masa zaman anak dara..

Jadi korang2 semua kena lah jadi motivator aku..

sebb tu tujuan aku dedah kan rahsia "BERAT" aku nih..

supaya kalau aku jauh dr landasan,..korang tegur2 akuu..heheh

tgk tgk tu..sampai mcm ni sekali aku kena buat..baru aku boleh kurus...TERPAKSA beb!!!

setelah di kalkulator kan dgn ketinggian aku sbyk 154 CM maka berat bdn yg ideal ialah 48 KG..

huhuhu perjalanan masih jauhh..nak tau brt aku berapa setelah melahirkan batrisyia.????

huhu malunya nk bgtau..kdg2 sbb brt bdn ni lah aku rasa rendah diri n susah cari baju tauu...bj yg berkenan ala2 slim melim gituewww..
v
vv
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v


Berat aku skrg 90.5 KG Hokayyyyyy

korang ada masalah yg sama ke dgn aku..meh cite kalau ada berani la..

penah berat brp? n mcm mn korang kuruihkan bdn korang yg melettsss itu...

bg tips kat aku..kalau sapa2 ada jadual menu maknn yg sehat sesuai di mkn n kenyang kasi la ye.. tak baik woo kedekuttt ilmuu..

ni aku tepek gmbr kurus n "MONTEL"

Zaman muda Dolu2 sek. mngh..heheh ni la paling kurus..sbb ms study ke KUSZA n UKM aku sat naik sat turun..byk gmbr tkde ...so ambik yg palin kocik la..heheh

ni gmbr FULL...aku gemuk masa study kt UKM...
skrg gmbr full lepas bersalin takde sbb aku malu nk bergmbr...

kalau korang perasn kt facebook aku mn ada gmbr penuh..semua gmbr muka je n ambik angle ntah apa2 sbb punya nk kasi kuruih..heheh siap masa aku kahwin, photogrpher pengantin pon aku dh warning tngkp gmbr kasi kurus2 ya..dia pon tk larat nk gelak kat aku...hehehhe

Mr Darkbatman..tgk bdn ko hebatt jewww mcm model gituewww..hehehe..meh kasi tips kt HotMaMa...sbb ada berangan nk jd model gakk tp bukan runway punya arr...heheh tk cukup tinggii..haish geli dgr berangan jeee tau..hehehhe

Monday, April 12, 2010

Virus, Malware Attack My Lappy!!!

5

huhuhuh


cedih arr.. laptop kena virus...cannot goo la cmni..

huhuu ni guna laptop FIL kejap..

huhu tgh tunggu adik ipar godek2 my lappy

huhuh tensen tau... suka benar manusia tk perikemanusiaan ni buat2 virus la nak hack la..ishhh

nak tahu cmne leh aku kena...???

Sebenarnya pagi tadi aku tengah cari "widget BMI Calculator "utk blog HotMaMa nih..

kunun2 nk tepek kt blog..tgh search2, then bila klik satu laman web yg Kununnya ada widget tu..tgk2 ada virus, malware n etc...isshhhh tensen mak...

nasib baik ada adik iparku leh tlg secara free..tapi adeh tk bgn lak dia lagi dr tido..

sabar2 tunggu dia bgn br leh minta tulunn..

;-) Sabar Itu Separuh Daripada Iman
 

Friends